Prezentace potřebuje strategii.
Více o prezentaci komplexních informací najdete zde
Jak prezentovat komplexní myšlenky, aniž by se staly komplikované
Simplexity Masterclass vás provede krok za krokem přípravou efektivní prezentace, kde je obsah stejně důležitý jako forma.
Základem tohoto tréninku je jasné a empatické myšlení. Účastníci se naučí rozlišovat, které informace jsou relevantní a které je naopak třeba vynechat. Naučí se kriticky předvídat otázky a námitky publika. Naučí se vnímat prezentaci jako jeden souvislý příběh, nikoliv jako sborník informací, z kterého nejsou patrné závěry.
Pokud prezentujete komplexní projekty nebo představujete nové produkty, není divu, že se obáváme zjednodušování a ukvapených závěrů.
Vaším nepřítelem není komplexnost, ale komplikovanost.
Vaše myšlenka bude vystavena kritickému zkoumání. Můžeme ji věřit? Je možné kombinovat jednoduchost a současně solidně argumentovat?
Bez příběhu vám zůstává v rukou jen kupa čísel, grafů a anekdot. Příběh dává informacím smysl, má jasný začátek a konec, není ani zamotaný, ani náhodný.
Publikum se často seznamuje s vaším návrhem prostřednictvím dokumentu, který zašlete předem. Očekává několik málo stránek, které jsou intuitivně pochopitelné a zároveň dostatečně detailní.
Vždy si všimnete člověka, který vystupuje, klidně, jasně formuluje své myšlenky, nezamotává se, má připravenou pointu a navíc se nebere příliš vážně.
Program je určen všem, kteří potřebují komunikovat komplexní informace, připravují podklady pro strategická rozhodování, předkládají návrhy ke schválení, vytvářejí analytické reporty, vystupují na steering committee či jednají s klienty. Často se jedná o experty s technickým know-how, kteří mají již dobré prezentační základy.
Cílem tohoto semináře je dát účastníkům společný standard a podstatně zefektivnit proces přípravy prezentace.
Účastníci se naučí rozlišovat, které informace jsou relevantní a které je naopak třeba vynechat. Naučí se kriticky předvídat otázky a námitky publika.
Účastníci se proaktivně zaměřují na řešení problému publika. Proč by vás také někdo jinak poslouchal?
Vytvořený scénář převedeme do vizuální prezentace. Vzniká prezentační dokument se kterým se může publikum seznámit předem. Pracujeme s reálnými dokumenty účastníků, které na místě rozebereme a znovu složíme
Na semináři čerpáme z reálných situací z praxe účastníků. Pracujeme velmi otevřeně a proto je důležité, aby sdílené informace byly naprosto důvěrné.
Drtivá většina seminářů vzniká pro konkrétní týmy v rámci jedné organizace. Se svými klienty mám podepsanou smlouvu NDA (non disclosure agreement) a diskrétnost beru velmi vážně.
V případě otevřených seminářů se opírám o relevantní modelové situace, které nevyžadují sdílení interních a důvěrných informací.
Je velký rozdíl pokud prezentujete před plným konferenčním sálem, nebo před skupinou manažerů, kteří budou kriticky posuzovat váš návrh.
Prezentační styl při kterém chcete přesvědčit menší skupinu, dospět k rozhodnutí a získat podporu.
Váš styl bude konverzační, připravte se na velký podíl diskuse a kritických otázek. Snažte se zachytit vaše sdělení na co nejmenším počtu stránek. Ideálně jedné
Prezentační styl při kterém chcete přesvědčit menší skupinu, dospět k rozhodnutí a získat podporu. Váš styl bude konverzační, připravte se na velký podíl diskuse a kritických otázek.
Podium, mikrofon, kamera, světla. Vystupujete na konferenci a vaše publikum očekává barvitý, inspirující zážitek.
Zaměřte se na dramatický projev, spoustu příkladů, ukázek, dramatických zvratů.. Můžete mít desítky slidů, nebo také žádný.
Podium, mikrofon, kamera, světla. Vystupujete na konferenci a vaše publikum očekává barvitý, inspirující zážitek. Zaměřte se na dramatický projev, spoustu příkladů, ukázek, dramatických zvratů..
Cílem vaší prezentace není předat informace, ale získat podporu pro svoji myšlenku.
Potřebujete sladit tým, přesvědčit management, získat zdroje. Čím závažnější téma prezentujeme, tím menší a kritičtější publikum máme před sebou. Vaše publikum očekává, že máte myšlenky srovnané, budou kritičtí, netrpěliví, nemůžete chodit dlouho kolem horké kaše.
Cílem vaší prezentace není předat informace, ale získat podporu pro svoji myšlenku. Potřebujete sladit tým, přesvědčit management, získat zdroje. Čím závažnější téma prezentujeme, tím menší a kritičtější publikum máme před sebou. Vaše publikum očekává, že máte myšlenky srovnané, budou kritičtí, netrpěliví, nemůžete chodit dlouho kolem horké kaše.
Příliš mnoho dokumentů je nepřehledných a trvá věčnost, než se dostanou k věci. Účastníci se naučí řadu technik jak se vyjádřit úsporně a přitom čtivě s minimálním úsilím.
Naše doporučení potřebujeme shrnout na několika málo stránkách, tak aby byly intuitivně srozumitelné a přitom nepůsobili povrchně. Cílem tohoto tréninku je zlepšit dokumentů a zefektivnit čas věnovaný přípravě.
Příliš mnoho dokumentů je nepřehledných a trvá věčnost, než se dostanou k věci. Účastníci se naučí řadu technik jak se vyjádřit úsporně a přitom čtivě s minimálním úsilím. Cílem tohoto tréninku je zlepšit přehlednost dokumentů a zefektivnit čas věnovaný přípravě.
Tento seminář je určen všem, kteří chtějí vystupovat zajímavěji, překvapivěji a chytřeji.
Zaměříme se na situace, kdy prezentujete před kritickým publikem, reprezentujete firmu, získáváte podporu pro ambiciózní cíle a vedete klienta obdobím rychlých změn. Vaše publikum má přitom vysoká očekávání a pravděpodobně budete mluvit i o citlivých věcech.
Tento seminář je určen všem, kteří chtějí vystupovat zajímavěji, překvapivěji a chytřeji. Zaměříme se na situace, kdy prezentujete před kritickým publikem, reprezentujete firmu, získáváte podporu pro ambiciózní cíle a vedete klienta obdobím rychlých změn. Vaše publikum má přitom vysoká očekávání a pravděpodobně budete mluvit i o citlivých věcech.